Amarilli logo

Klikom do prijevare ili sigurne kupnje iz udobnosti svoga doma?

Kako prepoznati sigurnu web trgovinu?

Sigurno ste čuli priču od prijatelja kako je naručio tablet, no došao je u dijelovima poput ormara iz IKEA-e... I to još bez uputstva za sastavljanje. Ili se poštar mučio dostavom cigle do vašeg stana na sedmome katu iako ste naručili najnoviji mobitel?

Prestanite biti žrtve internetskih prijevara


Spomen web trgovine na prvu u svima izaziva sumnju. Postavljamo si pitanja poput: Je li ta trgovina stvarna? Je li sigurna? Hoće li netko zloupotrijebiti moje podatke? Je li proizvod zaista takav kakvim je prikazan? Hoće li mi proizvod stići na adresu? I niz ostalih zabrinjavajućih pitanja koje bi svaki kupac ustvari i trebao postaviti. No, na sva ta pitanja postoje odgovori, a odgovori se nalaze na samoj web stranici. Na primjeru naše web trgovine ćemo vam prikazati kako prepoznati stvarnog i ozbiljnog trgovca.

Je li ta trgovina stvarna?

Prvo što bi vam trebalo "zapeti za oko" je domena stranice, u našem slučaju amarilli.hr. Ako vidite da se domena ne poklapa sa nazivom web trgovine ili nije neka pamtljiva fraza ili moto firme, vrlo vjerojatno je prevara. Naime, u Hrvatskoj svi obrti i poduzeća imaju pravo na jednu besplatnu domenu od registra domene.hr u kojem vrlo lako možete provjeriti vlasnika domene, a registrirani obrti ili poduzeća će vrlo vjerojatno registrirati besplatnu domenu na ime svoje firme.

Druga stvar su podatci firme i kontakt podaci. Provjerite stranice O nama Kontakt, te podnožje stranice na kojoj bi trebali pisati podaci firme i kontakt podaci koje je trgovac dužan po zakonu prikazati na svojoj web stranici. Pokušajte kontaktirati trgovca na broj telefona ili e-mail adresu te tako saznati jesu li podatci ispravni.

Također korisna stvar je pregled recenzija na samoj web stranici, ako postoje, ili najčešće na društvenim mrežama. Komentari koji su pisani od stvarnih osoba su prepoznatljivi, s mogućnošću ljudskih grešaka ili posebnog načina izražavanja te su oni znak stvarne i sigurne poslovne prakse.

Je li kupovina na toj web trgovini sigurna?

Nakon što se uvjerite da je trgovina stvarna i da iza internetske anonimnosti stoji stvarna osoba koja odgovorno i pošteno vodi web trgovinu, vrlo vjerojatno je da ste se uvjerili da je kupovina u toj web trgovini sigurna. No, postoji još načina kako biste se uvjerili u poštenu poslovnu praksu i kako biste bili svjesni svih svojih potrošačkih prava. Tome služe Uvjeti prodaje (ponekad se nazivaju i uvjeti kupnje, uvjeti poslovanja ili slično). Pročitajte Uvjete prodaje i saznati ćete na koji način se proizvod naručuje, koji su načini plaćanja i dostave, koja prava na povrat imate i ostalo. Često postoje i odvojene stranice Načini plaćanja i Načini dostave i povrata.

Hoće li netko zloupotrijebiti moje podatke?

Upotreba osobnih podataka je strogo kontrolirana Zakonima Europske unije i svaka zloupotreba je strogo kažnjiva. O upotrebi vaših osobnih podataka možete pročitati na stranici Politika privatnosti. Na toj stranici trgovac prikazuje na koji način i zašto on prikuplja vaše podatke te bi trebao navesti zakone i uredbe koje štite vaše osobne podatke.

Kod kartičnog plaćanja svoje podatke najčešće ne ostavljate trgovcu nego platformi koja se bavi online kartičnim poslovanjem, u našem slučaju CorvusPay, jedna od trenutno najpopularnijih platformi u Hrvatskoj. Kartičnog plaćanja se ne trebate bojati jer svaka web trgovina prilikom sklapanja ugovora s platformom i bankom o kartičnom poslovanju prolazi kroz niz sigurnosnih testiranja, te je kartično poslovanje još jedan dokaz stvarne i sigurne trgovine.

Je li proizvod zaista takav kakvim je prikazan na web trgovini?

Ako su gore navedena pitanja pozitivno odgovorena i vjerujete novoj web trgovini, proizvodi su vrlo vjerojatno takvi kakvim su i prikazani. Razlike između proizvoda mogu biti u boji zbog postavki monitora ili načina fotografiranja, ili eventualno u veličini ako se radi o odjeći ili obući, no uvijek imate pravo od trgovca na upit tražiti detaljne mjere proizvoda, ako već nisu postavljene na stranicama.

Hoće li mi proizvod stići na adresu?

Ovo je faza web trgovine na koju trgovac najmanje utječe. U Uvjetima prodaje i Načinima dostave pišu svi načini dostave koji su omogućeni te često možete izabrati standardnu ili brzu dostavu (osim ako se ne radi o specifičnim proizvodima). Naša trgovina trenutno posluje s Hrvatskom poštom s kojom imamo dobra iskustva. Nakon što trgovac pošalje proizvod na dostavu on ima jedino mogućnost praćenja paketa te vas može obavijestiti o trenutnoj lokaciji proizvoda, no ne može utjecati na nepredviđene situacije prilikom dostave. Prilikom takvog negativnog iskustva, kupcu je najbolje da obavijesti trgovca i pokuša se s njime dogovoriti o daljnjoj suradnji jer kupac i dalje ima pravo dobiti proizvod koji je naručio.


Nemojte biti prestrašeni internet trgovinom, pogotovo sada kada znate prepoznati "muljatore" i web trgovine koje posluju pošteno i sigurno. Isto tako nagradite poštene web trgovine pozitivnom recenzijom ili ih spomenite na društvenim mrežama. Nama, web trgovinama takvi zadovoljni kupci puno znače jer pokazuju koliko se poštena, sigurna i odgovorna poslovna praksa isplati.